Warning: include(/home/harrypotter/coduri/sesiune.php): failed to open stream: No such file or directory in /home3/r60811spor/superok.ro/biblioteca/sah/sah01.php on line 2

Warning: include(): Failed opening '/home/harrypotter/coduri/sesiune.php' for inclusion (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php') in /home3/r60811spor/superok.ro/biblioteca/sah/sah01.php on line 2

Warning: include(/home/harrypotter/coduri/header_special.php): failed to open stream: No such file or directory in /home3/r60811spor/superok.ro/biblioteca/sah/sah01.php on line 4

Warning: include(): Failed opening '/home/harrypotter/coduri/header_special.php' for inclusion (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php') in /home3/r60811spor/superok.ro/biblioteca/sah/sah01.php on line 4
Pagina sahistului magician

Pagina sahistului magician


Probabil oricare dintre noi si-a dorit macar o data sa fie un mic magician, adica sa aiba puteri magice pe care cei din jur nu le au. Ce ne-am face insa daca chiar am deveni intr-o buna zi magicieni? Am fi capabili sa ne folosim in mod util puterile magice? Fiindca pentru a fi un magician priceput ai nevoie nu doar de puteri magice ci si de iscusinta de a folosi aceste puteri in folosul tau.

Aceasta pagina este dedicata tinerilor iubitori ai sahului si va propune sa rezolvati diverse probleme. Cum veti vedea in continuare, pentru a rezolva problemele veti fi inzestrati cu anumite puteri magice, totul e sa stiti cum sa le folositi.

Testul 1

Pentru problemele cuprinse in testul 1 enuntul este acelasi: "Albul muta si da mat la prima mutare, dupa ce in prealabil si-a folosit puterea magica de a transforma una din piesele sale intr-o alta piesa alba amplasata pe acelasi camp".

Altfel spus puterea magica pe care o aveti va da dreptul sa inlocuiti o singura piesa alba cu orice piesa alba amplasata pe acelasi camp. De exemplu daca aveti un cal alb la a3, il puteti inlocui cu un pion, nebun, turn sau dama alba amplasat tot la a3.
Dupa ce v-ati folosit de aceasta putere magica de a transforma o piesa intr-o alta piesa, va trebui sa dati mat regele advers dintr-o singura mutare.
Observatie: Prin transformarea pe care o faceti este interzis sa lasati regele advers in pozitie de sah, deoarece cum bine stiti la jocul de sah este imposibil ca adversarul sa fie in sah, iar dumneavoastra sa fiti la mutare, ori enuntul precizeaza clar ca dupa utilizarea puterii magice este randul dumneavoastra la mutare.


Problema 1



Problema 2



Problema 3



Problema 4

Rubrica realizata de maestrul FIDE Marius Ceteras, realizatorul site-ului www.romanianchess.org si al revistei electronice de sah Paralela 64. Autorul acestei pagini poate fi contactat la adresa email_ccsc@yahoo.com



Warning: include(/home/harrypotter/coduri/footer_special.php): failed to open stream: No such file or directory in /home3/r60811spor/superok.ro/biblioteca/sah/sah01.php on line 64

Warning: include(): Failed opening '/home/harrypotter/coduri/footer_special.php' for inclusion (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php') in /home3/r60811spor/superok.ro/biblioteca/sah/sah01.php on line 64