Warning: include(/home/harrypotter/coduri/sesiune.php): failed to open stream: No such file or directory in /home4/r60811spor/superok.ro/biblioteca/review/lucky.php on line 2

Warning: include(): Failed opening '/home/harrypotter/coduri/sesiune.php' for inclusion (include_path='.:/opt/alt/php70/usr/share/pear') in /home4/r60811spor/superok.ro/biblioteca/review/lucky.php on line 2
Lumea lui Harry Potter: Premiera filmului Prizonierul de la Azkaban, review
Warning: include(/home/harrypotter/coduri/header.php): failed to open stream: No such file or directory in /home4/r60811spor/superok.ro/biblioteca/review/lucky.php on line 10

Warning: include(): Failed opening '/home/harrypotter/coduri/header.php' for inclusion (include_path='.:/opt/alt/php70/usr/share/pear') in /home4/r60811spor/superok.ro/biblioteca/review/lucky.php on line 10

Premiera filmului Prizonierul de la Azkaban, review
Filmul vazut de Lucky

Rating:
18 iunie, ziua premierei
18 iunie, ziua premierei, o zi pe care nu pot sa nu spun ca nu o asteptam plin de interes. Cinematograful Patria, cel care ne obisnuise sa ne intampine deasupra intrarii cu superbe afise ani de-a randul, era acum "dotat" la intrare cu diverse reclame, poate reusite, dar nimic privitor la film. Singurul care anunta filmul era un hai-sa-i-zicem banner ce arata grotesc, total nereusit, pus in lateralul cinematografului.

In vitrine insa, si mai ales, inauntru, multe postere foarte reusite incercau, si in buna masura reuseau, sa ne faca sa intram in atmosfera Harry Potter. Cinematograful nu a fost plin, asa cum m-as fi asteptat, desi era ora de maxima audienta, 20.30. Probabil ca pana la ora de inceput a filmului, aproape 90% dintre locuri s-au ocupat.

Ce mi-a placut, insa, a fost acea stare de complicitate care s-a instaurat intre noi, cei care eram in sala. Parea ca toti ne stim, parea ca venisem cu totii anuntati de un semnal misterios, care sunase adunarea. Parinti, copii, adulti, oameni mai in varsta, toti sau marea majoritate, buni cunoscatori ai cartilor Harry Potter, extrem de civilizati.

Filmul
Dupa cateva reclame destul de nereusite sau vechi, pe care le vazusem si cu peste 5 luni in urma, la premiera LOTR3, filmul a pornit in forta. Am fost socati sa vedem inceputul extrem de grabit, cu cateva scene care se desfasoara la familia Dursley, si, in catvea minute Harry deja era cu geamantanul dupa el, si cu Autobuzul Salvator sosind.

De fapt, tot filmul a parut un maraton, facut pe graba. Efectele speciale si sunetul, insa au fost foarte reusite, si au creat o atmosfera, cred, foarte apropiata de ceea ce dorea regizorul Cuaron sa iasa. Au impresionat foarte mult scenele cu zborul lui Buckbeak si Harry, scenele cu prezentarile panoramice ale castelului, si chiar si zborul lui Harry pe matura la meciul de Vajthat intrerupt de dementori.

Privit insa analitic, filmul este complet diferit, ca si conceptie si viziune, de primele doua. Daca in primele Colombus a reusit sa creeze acea lume de basm, a reusit sa ne farmece, a creat o imagine foarte apropiata pe ecran de ceea ce imi imaginasem cand am citit cartile, Cuaron nu a mai reusit acest lucru. Nici nu stiu daca a incercat. Atmosfera este mult mai grava si mai complicata, totul este mai serios, mult mai serios decat este in cartea a 3 a HP. Evenimentele sunt mult prea dur prezentate in unele locuri, personajele se poarte uneori nenatural. Nu mi-a placut deloc scena in din Conacul Bantuit, modul in care Peter Petigrew a fost imaginat, nu mi-a placut modul in care dl Weasley ii spune despre Sirius lui Harry, in unele locuri m-a impresionat negativ cum a fost jucat Lupin. In plus, daca multi fani se declarasera nemultumiti de modificarile aduse subiectului cartilor de primele 2 filme, vor fi de aceasta data de-a dreptul surprinsi.
Subiectul filmului a fost adaptat astfel incat acesta sa se incadeze in 145 de minute, si astfel multe elemente au fost ignorate. Nu vedem cum Cercetasii castiga Cupa la Vajthat, nu vedem cum Sirius intra noaptea in dormitorul lui Harry la Hogwarts, si nici nimic din eforturile celor 3 prieteni de a-l salva pe Buckbeak. Si aici ar fi multe de discutat, cu siguranta se va mai discuta si se va analiza pe toate partile.

Nu vreau sa spun ca filmul nu mi-a placut sau ca a fost dezamagitor. A reusit sa ne tina conectati la el timp de peste 2 ore, a reusit sa ne faca sa traim din nou subiectul acestei superbe carti. Dar consider ca in mare masura succesul sau se va datora capitalului de succes al insusi subiectului Harry Potter, al campaniei media care s-a facut in strainatate.

In loc de concluzie
Am fost impresionat de intreaga atmosfera din cinematograf in timpul filmului. Daca aproape mereu in ultimul timp am trait intens momente de furie cand nesimtirea unora dintre spectatori de a-si scoate celularele luminate si mai multe de a vorbi, deranjau aproape in continuu pe cei din jur, acest lucru nu s-a mai intamplat si de aceasta data. Toti au privit filmul intr-un mod admirabil, toti au fost fascinati, toti s-au respectat unii pe altii, toti eram prieteni. Rasetul in hohote al copiilor in timpul scenei de la familia Dursley, comentariile extrem de avizate ale unei micutze vecine (daca am inteles bine numele Ildiko) care de multe ori introducea ea insasi scenele din film, dezamagirile tuturor cunoscatorilor subiectului cartii atunci cand acesta era taiat sau schimbat, mi-a dat o stare de caldura. M-am simtit ca sunt intre cei ca mine. In seara de 18 iunie pot sa spun ca am fost intre prieteni.

Am acordat filmului 3 stele din 5.
Warning: include(/home/harrypotter/coduri/footer.php): failed to open stream: No such file or directory in /home4/r60811spor/superok.ro/biblioteca/review/lucky.php on line 53

Warning: include(): Failed opening '/home/harrypotter/coduri/footer.php' for inclusion (include_path='.:/opt/alt/php70/usr/share/pear') in /home4/r60811spor/superok.ro/biblioteca/review/lucky.php on line 53